Usługi dla branży
Bezpieczeństwo na kolei oparte jest na telekomunikacji. W tej branży realizuje się łączność pomiędzy obiektami oraz systemy bezpieczeństwa. Zapewniamy kompleksową ofertę w tym zakresie.
Układ nerwowy kolei
Dla przeciętnego pasażera kolej to środek transportu o dużej pewności, bezpieczny, solidnie zbudowany – “Wielkie i ciężkie, z żelaza, stali,”. Tym wszystkim kieruje anonimowy maszynista, jakiś dróżnik na szlaku i zawiadowca gwiżdżący na odjazd. Ale to tylko pozory. Kolej to jedna wielka sieć telekomunikacyjna. Jej działanie uzależnione jest od sprawnego przesyłu informacji. Po ukrytych przy torach światłowodach i kablach miedzianych płyną gigabajty danych o stanie urządzeń SRK (Sterowanie Ruchem Kolejowym), obraz z Systemów Monitoringu Wizyjnego (SMW) nadzorujących perony na stacjach i przystankach osobowych, przejazdy drogowe , informacje i komunikaty Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej (SDIP) oraz wiele innych niezbędnych do poprawnego funkcjonowania kolei. W niepozornych szafkach przytorowych, małych kontenerach oraz pomieszczeniach nastawni kryją się urządzenia zapewniające prawidłowe rozdzielanie danych, kontrolę ich przesyłu oraz nadzór nad poprawnym działaniem.
Bezpieczeństwo na kolei
W naszej pracy bezpieczeństwo na kolei to bezpieczeństwo przesyłu danych i zabezpieczenie pomieszczeń lub obiektów odpowiedzialnych za ruch kolejowy. Ze względu na charakter zabezpieczanych obiektów, duże nagromadzenie urządzeń elektronicznych i często pracę bez stałej obsługi ludzi, zabezpieczenia te muszą być niezawodne i autonomiczne. Jednocześnie muszą zapewnić przesyłanie danych o występujących zagrożeniach czy zdarzeniach do Lokalnych Centrów Sterowania (LCS). Nad bezpieczeństwem pożarowym czuwają Systemy Sygnalizacji Pożaru (SSP) i Stałe Urządzenia Gaśnicze (SUG). Te ostatnie zapewniają wykrycie i zgaszenie pożaru na jego wstępnym etapie. Dzięki temu pozostałe urządzenia nieobjęte pożarem mogą nadal funkcjonować i pożar nie rozprzestrzenia się. Obiekty kolejowe zabezpieczone są również Systemami Sygnalizacji Włamania i Napadu (SSWiN). Zapewniają one dostęp wyłącznie uprawnionym użytkownikom i zbierają dane z SSP i SUG w obiekcie. Dane te są następnie przesyłane do Systemu Wizualizacji zlokalizowanym w odpowiednim LCS. Światłowodem, oczywiście.
Nasza oferta
Zajmujemy się projektowaniem telekomunikacji na kolei w pełnym zakresie, czyli zarówno linii kablowych jak i wszelkich systemów związanych z telekomunikacją.
Z racji doświadczeń w instalacjach niskoprądowych specjalizujemy się szczególnie w projektach:
- Systemów Sygnalizacji Pożaru (SSP)
- Stałych Urządzeń Gaśniczych (SUG)
- Systemów Sygnalizacji Włamania i Napadu z Kontrolą Dostępu (SSWiN + KD)
- Wizualizacji stanu powyższych systemów w LCS
Projektujemy również transmisję danych i elementy:
- Systemów Monitoringu Wizyjnego (SMW)
- Systemów Przywoławczo – Alarmowych (SPA)
- Systemów Dynamicznej Informacji Pasażerskiej (SDIP)
Zapewniamy zgodność z wytycznymi PKP PLK i wysoką jakość wykonania projektów.
Zrealizowaliśmy
Zrealizowaliśmy szereg projektów dla najbardziej wymagających klientów.
PKP PLK – LK 694/157
Zaprojektowanie systemów Sygnalizacji Pożaru, Stałych Urządzeń Gaśniczych, Sygnalizacji Włamania i Napadu oraz Wizualizacji.
PKP PLK – LK E20
Zaprojektowanie systemów Sygnalizacji Pożaru, Stałych Urządzeń Gaśniczych, Sygnalizacji Włamania i Napadu.
PKP PLK – LK E30
Zaprojektowanie Centralnego Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej oraz Systemów Monitoringu Wizyjnego na przystanku osobowym Kraków Business Park.
PKP PLK – LK 292
Zaprojektowanie systemów Sygnalizacji Pożaru, Stałych Urządzeń Gaśniczych, Sygnalizacji Włamania i Napadu oraz Wizualizacji.
PKP PLK – LK 286
Zaprojektowanie systemów Sygnalizacji Pożaru, Stałych Urządzeń Gaśniczych, Sygnalizacji Włamania i Napadu.